گزارش برنامهمجموع گزارش برنامه های گروه

(0 رای‌ها)

گزارش برنامه :

گزارش برنامه کوهنوردی وکوهپیما یی شهرستانک به بازاراک

روز جمعه مورخ 96.9.24 .طبق قرار همیشگی درساعت 5 صبح  با تعداد22 نفر ازدوستان با یک دستگاه میدل باس ویک ماشین شخصی البته باکمی تاخیردرساعت 5:20دقیقه به سمت جاده چالوس حرکت کردیم .پس ازعبور از سد امیرکبیر وتونل شماره 8 ازسه راهی شهرستانک مسیر رابه سمت راست ادامه دادایم ودرساعت 7.30 دقیقه به پل شکسته رسیدیم .پس ازپیاده شدن واماده کردن کوله هایمان گروه کوهنوردی وکوهپیمایی ازهمان ابتدای مسیر از ما جدا شدن .گروه کوهنوردی درساعت 7.45 دقیقه، ازسمت راست با سرقدمی اقای شهرام کریمی وعقب داری آقای حمدالله رهگذر به سرپرستی آقای ناصردرخشان به طرف کاخ ناصری براه افتادیم وگروه کوهپیمایی به سرقدمی محمد محمودی وعقب داری اقای نقوی وسرپرستی خانم شفیع زاده ازسمت چپ به سمت چشمه گلکیله به راه افتادن .پس ازگذشتن ازکوچه باغ ها به کاخ ناصری رسیدیم کاخ ناصری (مهمترین جاذبه شهرستانک )میباشد .که ازدوران قاجاردرفهرست میراث ملی به ثبت رسیده ومدتها ست  به مخروبه ای تبد یل شده است.

گروه دریک صف مرتب ومنظم ازکنار رودخانه به سمت آبشار براه افتادیم.

در طول مسیر بدلیل این که حال یکی ازهمنوردان مساعد نبود .خیلی اهسته حرکت میکردیم وهوا هم با این که آفتاب بود ولی سوز زیادی داشت.تا این که درساعت 10:30 دقیقه به بالای آبشار شهرستانک زیر نور آفتاب روی یک تخته سنگ بزرگی برای صرف صبحانه وکمی استراحت نشستیم .بعد ازصرف صبحانه بنابر صلاح دید سرپرست دونفرازهمنوردان به طرف پایین پیش گروه کوهپیمایی برگشتن.بخاطر همین حدودا یک ساعت اززمان برنامه عقب افتادیم.درساعت 11 به سمت بالا حرکت کردیم وازسمت راست به سمت خط اراس شهرستانک به سمت بازارک حرکت کردیم .مسیر دارای شیب خیلی تندی بود وهمین باعث میشد که به اهستگی حرکت کنیم .دراینجا ازیک مسیر صخرهای رد شدیم که دست به سنگ شدیموبعد دوباره به سمت بالاحرکت کردیم .

بخاطر تایم ازدست رفته وقا نون قله که ساعت 13بود هرجا بودیم باید برمیگشتیم وتقربیا یک ساعت به قله به دستور سرپرست برنامه به سمت پایین حرکت کردیم ودرساعت 15 به کاخ ناصری رسیدیم وبعداز استفاده از ازسرویس بهداشتی وچون دوستان کوهپیمایی هم درماشین منتظر مابودن به سمت ماشین حرکت کردیم ودساعت 16 سوار ماشین شدیم وگروه کوهپیمایی هم درساعت 9 صبح مشغول صرف صبحانه بودن وبعد به سمت چشمه حرکت کردن وبعد درساعت 11:10 دیقه به سمت کاخ ناصری حرکت کردن وساعت 13:30 دقیه به قلعه ناصری رسیدن وبعد از صرف نهار واستراحت ساعت 15 به سمت ماشین حرکت کردن ومنتظر ما بودن ودرساعت 18 به شهریار رسیدیم .

اطلاعات تکميلي

• هزینه ی برنامه: 28000تومان
  • ‫منابع‬ ‫تامین‬ ‫آب‬: درطول مسیر تاچشمه گیلکه وجوددارد
  • پوشش گیاهی:

باغهای سردرختی (گیلاس .البالو .سیب .گلابی .گردو ).آویشن پونه کوهی .گزنه .ترشک .وا لک  وسیرک .گون

• گونه های حیوانی:

خرس .گراز .روباه .بزکوهی .کبک .شغال

• سرپرست برنامه: سرپرست گروه کوهنوردی :اقای ناصر درخشان سرپرست گروه کوهپیمایی : خانم فاطمه شفیع زاده
  • تهیه و تنظیم گزارش: خانم افسانه رهگذر
  • تعداد نفرات شرکت کننده: 21نفر
  • اسامی نفرات شرکت کننده: نفرات شرکت کننده :آقایان ناصر درخشان .حمدالله رهگذر .فرامرز مظفری .سعید رهگذر .ناصر مرادخانی .اصغر مرادخانی .محمد محمودی .شهرام کریمی.علیرضا نقوی.سید مجید حسینی.کامیاب اشرفی .بابالو .حسین مرادخانی .محسن شاهمیری.مجید حسنی .خانمها :افسانه رهگذر .عاطفه کیانی .مریم منوچهری وفاطمه لطفی .نازنین .نرگس مرادخانی