گزارش برنامهمجموع گزارش برنامه های گروه

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

گزارش برنامه :

طبق قرار قبلی وبرنامه مندرج در فصل پاییز باشگاه کوهنوردی شهریار ،پنج شنبه مورخ 96.8.4 پس از گردهم امدن اعضای گروه راس ساعت 5:30 دقیه صبح حرکت خود راازشهریار به سمت استان گیلا ن وشهرستان فومن آغاز کردیم .شورواشتیاق درچهره تک تک افراد موج میزد.قراربود که صبحانه را درکنار دریاچه سقالسکار تناول کنیم .دریاچه سقا لسکار به ارتفاع 644متر از سطح دریا به مساحت 15 هکتار است که درپشت یک سد خاکی واقع شده است .آب دریاچه ازریزش های جوی وچشمه ساران منطقه تامین میگردد. واژه سقالسکار به معنای محل آب خوردن پرندگان است .ساعت 11درکنار دریاچه توقف کردیم ومشغول صرف صبحانه مفصل شدیم .وبعداز استراحتی کوتاه ،دوستان مشغول گشت وگذار وعکاسی ازطبیعت زیبای دریاچه شدندونهایتا به طرف مقصد اصلی که روستای فوشه بود حرکت کردیم .روستای فوشه ازجنوب وجنوب غربی به جنگل های وارتفاعت زیبای تالش وازشرق وشمال شرقی به روستای تاریخی قلعه رودخان منتهی میشود . این روستا با توجه به پراکنده بودن خانه ها روستایی تقریبا شبیه یک روستای خطی میباشد .فوشه با داشتن پوشش گیاهی وجنگل های بکر درارتفاعات وهم چنین باغهای چای دردامنها زبا نزد میباشد .این روستا بیش از 200 خانوار جمعیت دارد که شغل اکثرمردم چایی کاری میباشد .ساعت 1به روستا رسیدیم بافت سنتی روستا وهم جواری آن با کوه وجنگل ورودخانه مکانی بسیا ر دلنشین وزیبایی را فراهم ساخته بود .پس از مهیا نمودن وسایل وکوله هایمان  درساعت 1.30 دقیقه بعدظهر به سمت جنگل حرکت کردیم .مسیر به قدری تماشایی ،سرسبز ورویایی بود که زبان ازبیان هر توصیفی درمورد آن قاصر است .دربین راه از پل چوبی که ازروی رودخانه میگذشت گذر کردیم باعبور از میان آن همه عظمت وشگفتی وپیمایش مسیری که درامتدادرودخانه ادامه داشت سرخوش وشاد بودیم .به دلیل شیب دار بودن برخی قسمتها وبا گذر چندین بار ازعرض رودخانه والبته خیس شدن همنوردان بااحتیاط حرکت کردیم .بعداز حدود 3ساعت جنگل نوردی به بقعه آقا سید جمال رسیدیم که گروه گیلانی درانجا اطراق کرده بودند.بلافاصله مشغول برپایی چادرها شدیم واتشی روشن کردیم .شب کم کم فرامیرسید.شبی درکنار آتش ان هم وسط جنگل همراه با شورونشاط افراد خاطره ای ماندگاروبیاد ماندنی برای همه ما بود .

پس از صرف شام عده ای از دوستان به چادرها رفته وخوابیدند وتعدادی کنار آتش دران محیط دلنشین شب زنده

داری کردند .

روز دوم جمعه مورخ 96.8.5

سپیده دم جنگل پراز طروات وسر زندگی است .هوای مطبوع شبنم روی برگ ها ،اوای پرندگان ونور خورشید که ازلابه لای شاخه ها ی درختان باسماجت میگذرد مناظر غیر قابل توصیف وفوق العاده ای هست که در جنگا میتوان مشاهده کرد.پس از صرف صبحانه درامتداد رودخانه به سمت آبشار حرکت کردیم .رودخانه فوشه یک رودخانه دایمی پر اب بوده  ودرنهایت به تالاب انزلی میریزد .درمسیر رودخانه به کرات میتوان آثار سیلاب را مشاهده کرد تارسیدن به آبشار ازجاذبه های بکر طبیعت لذت برد ودرکنار آبشار زیبا وپرآب به نظاره هنرمندی نقاشی طبیعت مینشنیم .تعدادی ازهمنردان با جداشدن از گروه به طرف غار حرکت میکنند وگروه با هدایت جناب اشرفی به طرف کمپ باز میگردنند .غاری جالب ودیدنی با قدمت بیش از هزارسال که در کمر کش کوه درمنطقه ای جنگلی واقع شده است .نام این غار خون میباشد .که در زبان محلی تالشی به چشمه گفته میشود واین نام رابه علت وجود چشمه درکنار غار بران نهاده اند .این غار همانند غارهای دیگر در سراسر کشور از اهمیت تاریخی وزمین شناسی برخورددار است .گروهی پس از صرف نهار مشغول جمع کردن وپاک سازی منطقه از زبالع میشونند ودر زیر باران راه بازگشت را درپیش میگیرنند. در انتهای مسیر به قهوه خانه عمویوسف میرسیم .استراحتی میکنیم وچای محلی مینوشیم ودرساعت 5سوارماشین کاپیتان سامانلو میشویم وحرکت میکنیم .شام را مهمان همنورد عزیزمان اقای فرها د بهرامعلی هستیم که لطف بسیاری به منردان گروه داشتند ودرنهایت ساعت 1نیمه شب به شهریار میرسیم .سغری دیگر به پایان میرسد وخاطره ای جدید ساخته میشود