گزارش برنامهمجموع گزارش برنامه های گروه

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

گزارش برنامه :

ساعت 5صبح با دوستگاه سواری که 7نفر اعضا و2نفر مهمان بودیم ازشهریار به سمت تهران حرکت کردیم .دونفر مهمان را درسه راه افسریه طبق قرار قبلی سوار کردیم ،هوای تهران آفتابی وخنک بود .وهاوشناسی مقصدمارا که منطقه لفور مازندران بود را کمی بارانی ولی فردا صبح راابری بدون باران وزمان برگشت را باز بارانی اعلام کرد .که یکی از محدود پیش بینی های بود که کاملا درست از آب درامد .در مجتمع رفاهی نزدیک دماوند جهت صرف صبحانه نشستیم .طیبعت گران وکوهنوردان تنها افرادی هستند که درزمان صرف غذا یک صبحانه رنگین رامیخورنند .چون باتوجه به سلقه ها درتنوع غذا امکان خوردن چند نوع غذا را میدهد.ساعت 9:30 دقیقه به راه افتادیم تااینجا هوا آفتابی بود .وقتی به منطقه سواد کوه رسیدیم .ابرها ی تیره وپراکنده بر آسمان چیره شد به منطقه شیرگاه لفور وچند روستا که به ترتیب مسیر رد کردیم تا به لفور آستانه بنام سید علی کیا سلطان درروستای امام کلا رسیدیم .روربروی مسجد (آستا نه ) جاده خاکی که درانتها به روستای غوزک رودبار میرسد .که مبدا پیمایش میباشد. روستای غوزک رودبار در انتهای جاده خاکی قرار دارد که حدودا 10 خانوار درآن زندگی میکنند وشغل آنان دامداری درکنار آن گردو چینی نیز دارند.بعد از طی مسافتی 5/4کیلومتری دراین جاده که با حوصله زیاد راننده حدودا یک ساعت زمان بردبه علت اینکه آرامش روستا رابه هم نزنیم قبل ازورود به روستا کوله ها ونفرات پیاده شدند وفقط دورانده ماشین رابه داخل روستا جهت امنیت بیشتر بردند .ووخود بازگشتند به دیگران ملحق شدند ، درابتد ای پیمایش باید به سمت دیگر رودخانه واز روی گلهای سفت شده که نشان از سیل یک ماه پیش را میدادبه جهت خلاف مسیر رودخانه حرکت کردیم .بعد از نیم ساعت پیمایش مجدد به سمت دیگر رودخانه رفتیم که کمی جلوتر مسیر با شیب نسبتا تندی که نیم ساعت طول کشید تا به بالای آن که همان کلبه مورد نظر بود رسیدیم .کلبه نسبت به زمان قبلی که انجا آمده بودیم تغییرات اساسی کرده بود سرویس بهداشتی ازحالت سنتی به مدن تبدیل شده بود .وهمچنین آشپز خانه ای جهت شستن ظرفها وهمین طورسرویس حمام نیز اضافه شده بود .این کلبه مجهز به پنل خورشیدی نیز میباشد .که باتوجه وهمت مسئولین کمک به صاحب کلبه شده بود صاحب این کلبه آقای رضا پالشی جوانی هنرمند وامیدوار به آینده میباشد .ایشون باتبر کوچک خود اشکال چوبی زیبایی میسازد .وبا ساز وتار وآواز محلی خود دلها را پریشان دراین جنگل میکند .درساعت 2.30تصمیم به خوردن نهار وپیمایش تاآبشا ر را فردا آغاز کنیم .بعد ازنهار عده ای استراحت کردن چند نفرهم بساط آتیش رو راه انداختن وعده ای هم مشغول ثبت تصاویر بکر محل شدند. بعد ازاین که شام را دوئر آتیش خوردیم دوستان یواش یواش رفتن به سمت کلبه تا بخواببند ومن وآقای ناصر درخشان وآقای اشرفی تا نزدیک 12 شب دور آتیش نشستیم .واز تجربه های خود درسفرهای برای هم تعریف کردیم .صبح روز دوم بعد از صرف صبحانه کاملا ارگانیک به سمت آبشار حرکت کردیم .درمسیر ازچند کلبه چوبی گذر کردیم .تابا صدای ضعیف آبشار ونسیم باد خنک آن که ازطرف آبشارمی امد شوق مارا دوچندان کرد .درانتهای مسیر قبل از رسیدن به آبشار اصلی باید به علت خطرناک بودن حتما احیاط لازم را کرد .یعنی مسیر بهتری انتخاب شود که احتمال حادثه را کم میکند .درست ب عد از یک ساعت پیمایش راحت از کلبه به آبشار رسیدیم بچه ها از هیجان خاصی را که خود من نیز برای اولین بار اینجا امدم شده ه بودند واین زیبایی وعظمت بهشتی شاکر خداوند شدند .هدف از آمدن به طبعیت غیر از زیبایی ولذت بردن آن انسان به یک درک ورسیدن به یک راز نیز میرسد .جایی که سهراب میگوید

میرویید درجنگل ،خاموشی رویا بود .شبنم ها برجا بود...

درها باز ،چشم تماشا باز ،چشم تماشا تروخدا درهرساعت آیا بود ؟

بعد ازنیم ساعت عکاسی ولذت بردن ازاین آبشار حدودا 30 متر به سمت کلبه برگشتیم وبا جمع اوری کوله ها به سمت روستا وماشین رفتیم .طبق پیشبنیهای که شده بود به ترافیک زیزآب وبعد ازآن به ترافیک دماوند خوردیم .ودرنهایت ساعت 23 به مقصد رسیدیم.

اطلاعات تکميلي

مسیر دسترسی :استان مازندران ،شهر شیگاه ،منطقه لفور،روستای کای کلا

• هزینه ی برنامه: 120
  • ‫منابع‬ ‫تامین‬ ‫آب‬: چشمه های موجود در جنگل،آبشار جلسنگ
  • ‫تجهیزات‬ ‫مورد‬ ‫نیاز‬: پوتین کوهپیمایی،گرتکس،پلار،چار دو پوش،باتوم،لباس اضافه،لوازم شخصی،داروهای شخصی
  • پوشش گیاهی:

پوشش گیاهی :ازگیل ،خرمالوی جنگلی

• گونه های حیوانی:

پوشش جانوری :گراز،شغال ،خرس

• سرپرست برنامه: آقای امیرحسین حسنی
  • تهیه و تنظیم گزارش: امیرحسین حسنی و تایپ افسانه رهگذر
  • تعداد نفرات شرکت کننده: 9نفر
  • اسامی نفرات شرکت کننده: سرپرست برنامه :آقای امیرحسین مسئول فنی تیم :اقای ناصر درخشان مسئول امدادونجات :اقی امیر حسین حسنی واقای درافشان نفرات شرکت کننده :آقایان احمد اشرفی ،ناصر درخشان .جواد درافشان .قره گزلو .احمدی .بهرامعلی .سهراب شاهسون .سپهری تهیه گزارش برنامه :اقای امیر حسین حسنی