×

به نام خالق کوهستان

گزارش برنامه کوهپیمایی دره سیجان جمعه مورخ 96.7.21

موقعیت منطقه :

روستای سیجان ودرامتدادشمال شرقی آن دره سیجان واقع درمنطقه ارنگه ازتوابع در 18 کیلومتری جاده کرج به چالوس ودره نیمه راه جاده فرعی پیست اسکی خور واقع گردیده است .پس ازعبور ازدر

روستاهای سرزیارت وگوراب به این روستا میرسیم .

گزارش برنامه :

بازهم جمعه ای دیگررسید وبه قصد قدم نهادن درطبعیت زیبای آفریدگار،خواب را برخود حرام کرده وعزم رفتن کردیم .این بار باشگاه کوهنوردی شهریارمیهمان دره زیبای سیجان مورخ 96.7.21 بود .قرارامان جمع شدن درمکان همیشگی گروه یعنی روبروی مسجد کرشته درساعت 6 دقیقه صبح بودباتعداد23نفر.قراربود چند نفرازهمنوردان راهم درنیمه راه سوار ماشین کنیم .ابتدای مسیر درسکوت گذشت .اما بعدازگذشت یک ربع به لطف آقای راننده وآهنگ شادی که پخش میکرد دوستانمان ازحالت خواب بیدارشده وبه شادی پرداختنند.درساعت 7:15 به

روستای سیجان رسیدیم .ماشین راپارک کرده وبعدازاماده شدن وشنیدن توضیحات سرپرست برنامه خانم محبوبه حاجی آبادی مسیررابه سرقدمی آقای کردبچه وعقب داری خانم فاطیما اغازکردیم.هوا بسیاردلپذیرودرابتدای صبح کمی سرد بود.طبعیت زیبای دره وارتفاعات ان نوید برنامه خوب وبه یاد ماندنی رابه مامی داد.بیخود نیست که پاییز راعروس فصل ها میدانند.برگهای رنگارنگ درختان،صدای آب وسکوت طبیعت اشتهایمان رای برای خوردن صبحانه دوچندان  کرده بود طول مسیر باصحبت وخنده طی شدوعکاس برنامه هم ازهر فرصتی استفاده میکرد وازطبعیت زیبای دره سیجان ودوستان عکس میگرفت .ساعت 9:30 دقیقه برای صرف صبحانه درمکانی زیبا که درکنارآن رودخانه ای میگذشت.توقف کردیم وتا ساعت 12انجا بودیم ،جای همگی خالی بعدازصرف صبحانه خانم محبوبه حاجی آبادی سرپرست برنامه همه رابه خوردن بلال وسیب زمینی وچایی اتیشی مهمان کردند.همه گرد آتش نشستیم و به خنده وشادمانی پرداختیم.

در اینجا بعضی ازهمنوردان به سمت به سمت بالا برای کوهپیمایی رفتن وبقیه هرکس به دلخواه مشغول  کاری شدند.عده ای به خوردن ودم کردن چای آویشن شدند وبقیه هم برای گرفتن عکس رفتند.بعد ازساعاتی پیمایش دوستان به ماپیوستتن و وبعد از کمی استراحت،همه آماده رفتن به سمت ماشین شدیم ودرساعت 13:45 دقیقه به پای ماشین رسیدیم .درمیانه راه درجاده چالوس آقای رضا حاجی آبادی نیزماراغافلگیروالبته خوشحال نمودن وخستگی راباخرید کیک خامه ای وبستنی برای کل اعضای باشگاه ازتنمان دراوردن.ودرنهایت ساعت 15 درشهریاربودیم .

اطلاعات تکميلي

• تاریخ و زمان حرکت: جمعه مورخ 96.7.21
  • مدت: 1روزه
  • سطح برنامه: آسان
  • آنتن دهی در مسیر: قوی
  • مسیر دسترسی:

مسیر دسترسی :کرج .جاده چالوس. روستای خوزنکلا .دره سیجان

• هزینه ی برنامه: هزینه برنامه :برای اعضای باشگاه نفری 26 هزارتومان .برای اعضای مهمان 30هزارتومان
  • ‫منابع‬ ‫تامین‬ ‫آب‬: چشمه های موجود در مسیر
  • ‫تجهیزات‬ ‫مورد‬ ‫نیاز‬: لباس مناسب فصل،کفش وهپیمایی،باتوم
  • پوشش گیاهی: پوشش گیاهی : منطقه سیجان به لحاظ مسکونی بودن دارای باغات میوه (درختان گیلاس .البالو آلو.سیب وبه تعدادقابل توجهی حتی دراراضی آزاد درختان گردو ) سماق .گلها ی لاله وحشی.گل گاوزبان.ریواس.آویشن .
  • گونه های حیوانی: پوشش جانوری:پرندگانی همچون کبک .شاهین
  • سرپرست برنامه: خانم محبوبه حاجی آبادی
  • تهیه و تنظیم گزارش: خانم افسانه رهگذر
  • تعداد نفرات شرکت کننده: 23نفر
  • اسامی نفرات شرکت کننده: نفرات شرکت کننده :آقایان علی کردبچه .فیض آبادی .حاجی ابادی .حمید رضا شمس .علی رضا نقوی.اشکان امینی .بهلول فتاحی.رادمهر،خانمها:افسانه رهگذر.سپیده رهگذر.فاطیماحسنی نیا .نگارچغایی زاده.افسانه نامور.زهراجعغری.خانم صادقیانی.منیژه مشهدی .دیانا